top of page

Mathuset Jacob's sin butikk på Majorstuen fikk i 2019 en oppgradering på interiør og kommunikasjon. Jeg ledet prosjektet og laget også det nye uttrykket på butikken. Oppgaven bestod av å gi butikken et helhetlig uttrykk og få frem eksklusiviteten til Jacob's.

Butikkonsept

JACOB'S
MAJORSTUEN

MER OM PROSJEKTET

Fra lyst til mørkt
 

For å få frem eksklusiviteten til butikken valgte vi å gå for mørke farger og eik. Taket og baldakinene over ferskvareavdelingene gikk fra å være hvitt/pastellfarget til å bli mørkegrått. Kommunikasjonen bak diskene fikk også et mørkere uttrykk som stod i stil med interiøret. I den tidligere så hvite kolonialavdelingen ble det hengt opp eik bak navigeringstekstene for å varme det hele opp.

_DSC6259.jpg
2020_06_05_jacobs_M_7423.jpg

Hver avdeling - en scene
 

Butikken kan skilte med eget bakeri, ostemodneri, ostedisk, delikatessedisk, kjøttdisk og en stor fisk- og sjømatdisk. Vi ønsket å la hver avdeling komme mer i fokus. Derfor lot vi de hvite himlingsplatene stå inne i selve avdelingen, slik at avdelingene ble lyse, mens resten av taket i området og baldakinene fikk et mørkegrått uttrykk. Hver avdeling ble slik en scene som kundene trekkes mot.

Hovedbilde.jpg

Dyktige fagfolk
 

Jacob's Majorstuen har kokker, butikkslaktere, fiskehandlere og en baker i butikken, som mer enn gjerne deler sin kunnskap med deg. For å få frem dette tok vi nye bilder som ble brukt til plakater i butikken som forteller kundene om hvem disse er og hva de kan hjelpe med.

Bakplakat.png

Unike råvarer
 

Eget ostemodneri med butikkmodnet ost og eget modningsskap med tørrmodnet kjøtt er noe av hva du finner hos Jacob's. Vi lot råvarene få hovedfokus på kommunikasjonen bak ferskvarediskene.

Før og etter oppussing
 

Logo Mette Heines - farge_ front.png
bottom of page